Виховна система школи – це цілісна структура, яка сприяє успішній діяльності виховання. У школі відбувається моральне становлення учнів, формування в них творчого мислення, відповідальності.
Пріоритетним у виховній роботі школи є:
Для реалізації цих завдань у школі розроблений план виховної роботи навчального закладу та окремі плани, які були затверджені на засіданнях методичних об’єднань класних керівників. Ці плани охоплюють всі напрямки виховання: патріотичне, правове, моральне, художньо-естетичне, трудове, фізичне, екологічне, превентивне та включають у себе календарні, традиційні шкільні свята, заходи, конкурси, міські заходи щодо втілення національної програми «Діти України», «Комплексної програми профілактики злочинності і бездоглядності», «Програми профілактики ВІЛ-інфекції», «Національної програми відродження та розвитку українського козацтва», заходи щодо зміцнення моральності та утвердження здорового способу життя та ін.
Інтервізійний метод колективного вирішення проблем
Інформаційне повідомлення: «Метод інтервізія як спосіб колективного
вирішення проблем»
Керівник. У цілому метод інтервізія можна пояснити як дружню
підтримку та навчання. Термін «інтервізія» буквально означає «взаємне
бачення». Він використовується як метод зміни існуючої практики спільно з
іншими фахівцями і, водночас, спрямований на навчання.
Інтервізія відрізняється від супервізії, яка зазвичай має на увазі
ієрархічні відносини між людьми; супервізор надає іншій людині «правильне
бачення». Інтервізія – це потужна форма спільної творчості заснована на
тому факті, що люди мають різні погляди на проблеми. Спосіб, яким інша
людина представляє проблеми або мету іншої людини, може автоматично
допомогти збагатити власне сприйняття ситуації останньої.
Інтервізія – форма навчання, що відбувається у групі за відсутності
викладача. Кожен учасник інтервізійної групи має рівнозначні ролі, а роль
того, хто навчається, є найважливішою. Інші ролі – консультанта,
спостерігача, модератора, того, хто надає зворотний зв’язок, слухача,
кореспондента і ментора.
Мета навчання – творча інтеграція поведінки, знань та навичок
учасників, їх подальший розвиток у навчанні.
Кожен учасник привносить власні навчальні цілі. Вони уточнюються і
до певної міри реалізуються упродовж обговорення. У такому випадку кожен
має змогу бути залученим до процесу навчання. Реальна тематика та
взаємодія учасників ведуть до появи багатьох неочікуваних ідей.
Можливими темами для обговорення в групі можуть бути: робочі
питання, конфліктні ситуації, планування оцінки, визначення проблем
організації. Це та частина групового обговорення, де зміст складається із
рефлексії та взаємодії, що завжди є частиною групового процесу.
Кожен член групи має знати, що він хоче довідатись із групового
обговорення і поділитися цим з іншими членами групи. Особисті цілі можуть
удосконалюватися і змінюватися у будь-який час. У процесі порівняння
особистих цілей можна визначити, що є загальним для всіх учасників. Такий
збіг особистих цілей з цілями інших учасників допомагає подальшій
співпраці і підтримці. Проте, важливо, щоб кожен учасник індивідуально
визначив власні цілі, адже навіть схожі цілі можуть відрізнятися.
Процедура проведення інтервізії:
1. Початок
2. Індивідуальне формулювання проблеми
3. Вибір однієї актуальної для всіх проблеми